miercuri, 18 martie 2009

Chic to be Niche


In Romania, traditia Vuitton a murit! La fel ca si mitul "limuzina de lux" sau bijuteriile Bulgari!
A venit timpul sa masacram si nisa parfumeriei? S-o "trenduim" o perioada, dupa care, plictisiti, s-o trecem la tendinte depasite....

Macar daca am stii exact pe cine executam si ce hram poarta!

Parfumurile pot fi mainstream (tot ce cunoastem de la Gucci la Armani), premium (case cu traditie, multe considerate ca si produs de lux datorita sticlei ornamentate), sau din categoria nisa.

Mainstream-ul este familiar atat noua cat si mamelor mamelor noastre.
Produsele premium isi vor gasi adepti in lumea instarita si doritoare de cartea recordurilor in materie de scumpeturi .
Aici putem vorbi de un trend relativ sau mai degraba de cheful de a investi in sticle de colectie.
In Sephora cautam ultima aparitie de la Versace.
Conservatorii doresc Guerlain sau Chanel.

Cam cat o sa purtati Chanel Nr 5? Chiar va place sau agreati mai mult sa spuneti: "Eu ma dau cu Chanel!"? Asta nu inseamna ca va permiteti si o rochie cu aceeasi semnatura. Iar pentru o domnisoara de 25 de ani, chiar este o crima cu iz batranicios!
La premium, alta poveste fantasmagorica - in floarea varstei, sa adopti parfumul lui Napoleon! De ce? Suntem in 2009, evoluam secunda cu secunda, la fel si apetenta catre mirosuri. De ce sa-ti impovarezi umerii si sa duci in carca intrega istorie franceza?

Dar la nisa, pardon, nu este loc de "trend"...

Apartii sau nu. E o lume care te tradeaza cand te astepti mai putin. Nu simti ca te reprezinta 100% parfumul achizitionat? L-ai cumparat doar ca da bine si, totusi, nu-i poti pronunta numele?
Prima persoana care te miroase si scapa o grimasa te va face sa fugi repede sub dus...

Nisa este in toate. Ca e vin cu buchet special, carte unde estenta o deslusesti printre randuri sau muzica ce ti mangaie urechile.
Dar important este sa apartinem. Nu degeaba tari cultivatoare de gen au acceptat un procent doar de 15% de consumatori.

Poate toti doresc dar nu toata lumea digera. Nisa nu accepta impostori.
Deci nu putem spune nici macar in Romania, tara lui Papura Voda si a lucrurilor cu susul in jos, ca nisa parfumeriei reprezinta un trend.

Apartine oamenilor intr-adevar speciali, care gandesc diferit, simt diferit, se exprima diferit! Ei nu fac parte automat clasei sociale de varf sau exclusiv Bucurestilor. Nu au abonament la Fratelli sau rude la Paris.
Acesti oameni sunt peste tot si-i reunosti dupa ascutimea privirii, nu te intreaba daca parfumurile se vand la kilogram si nici de ce esenta de parfum are doar 30 de ml.

Mi-as dori sa se infiinteze o comunitate de oameni care gandesc "altfel", care se iubesc pe sine si pe ceilalti ca si entitati, care iubesc esteticul si apreciaza creativitatea! Sunt convinsa ca sunt multi, ascunsi pe undeva, incercand sa faca fata penibilului cotidian.
Daca nu-ti gasesti locul in parfumeriile cunoscute, daca intelegi ca mirosul personal este prelungirea personalitatii tale, incearca si nisa! Extraordinarul in materie de suspin creativ!
Crede-ma ca-ti vei purta nasul in extaz olfactiv absolut si vei recunoaste mirosurile autentice ale amintirilor tale!

Daca nu aveti pasiuni olfactive, macar alegeti bine. Un parfum care te reprezinta, pe o piele curata face toti banii. Nu te da cu tamai sau piperuri pentru ca l-ai mirosit pe cutare proaspat intors de la Milano. Daca nu-i de tine vei stii si tu si cei din jurul tau!
Chic to be niche - o iluzie!

Care iubim nisa, "join the club" si sa ne fie de bine! Care nu, gasiti va aroma personala ce va defineste si e bine asa!

Alexandra Paven

6 comentarii:

  1. Interesanta abordare . Eu as evita un singur lucru : crearea unei comunitati care sa gandeasca "altfel" . Pentru ca la un moment dat,pe masura ce comunitatea ar creste, ai putea sa te trezesti in fata a doua situatii :
    1. Veti fi prea multi oameni care gandesc la
    fel , veti ajunge sa uniformizati totul
    in asa fel incat sa nu mai puteti sa
    acceptati aparitia altor nise , sau sa
    incadrati orice tampenie drept concept
    de nisa

    2. Sa treceti de la nisa direct la gang , si
    aici accept toate sensurile pe care le pot
    capata ambele cuvinte.

    Dar va rog , nu trebuie sa ma luati in seama pe mine , eu sunt doar un simplu cititor caruia ii dati posibilitatea sa carcoteasca .
    Si poate ajut si eu la numarul de comentarii postate , ca vad ca e cam slabut traficul pe-aici . Asa ca dragi romani , poftiti la cearta !...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca mica parfumerie ce exista pe strada Doamnei corespunde conceptului de nisa in sensul comercial al cuvantului,dar el sigur isi va gasi adepti in randul celor care prefera micul restaurant cu peste proaspat sau mica bacanie cu miros de boia de la coltul strazii in locul mega,macro,hiperlocatiilor comerciale moderne.Mai mult decat atat , si cei ce au trecut pe acolo au simtit asta,in spatele acestui loc este o poveste asezata nu intimplator intr-un decor care este viu,are suflet.Mergeti intr-o alta locatie care vinde parfumuri de nisa in Bucuresti si cum veti intra vi se va spune ca daca o sa cumparati de peste 500 de lei veti primi o sacosa de plaja...
    Povestea de care vorbeam nu este a parfumeriei de pe strada Doamnei,ci a fiecarui parfum in parte,dar aici este spusa bine
    In alta ordine de idei ,eu unul,prefer ca acest loc sa nu isi selecteze o clientela de cunoscatori,putini la numar,daca asta va pune in pericol existenta lui.Compromisul trebuie facut pentru cei ce traiesc cu ideea ca avem nevoie de locuri ca acesta in Bucuresti.
    Kudos Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  3. buna ziua ,
    am gautat site-ul dvs in urma articolului din suplimentul de la ziarul financiar . articolul din ziar l-am gasit ca o introducere in frumoasa poveste scrisa de dvs aici pe blogspot. o poveste sensibila , un marketing rafinat , atit de rar in zilele noastre cind sintem asaltati de preturi speciale , de superoferte ,de megaavantaje si de mult zgomot cam pentru ...nimic in final .sintem o comunitate . o nisa isi are sensul atita timp cit stie sa conserve principiul nisei . nu orice nisa poate deveni masa . si daca ar putea nu e zis ca initiatorul va fi cel care va impune transformarea .e atit de binevenit acest concept in bucuresti...ma bucur mult si abia astept sa va vizitez . pina acum singurul loc de unde luam aceste tipuri de parfumuri era milano . acum v-am gasit si sper sa gasesc atmosfera si ambianta ce ma poate duce cu gindul la o lume altfel si la un loc unde doresc sa ma intorc cu placere mai des bucuros ca sticlutele au doar 30 ml .
    pot spune doar "pacat" pentru comentariul unui domn de mai sus care probabil surescitat de cotidianul dement a uitat sa se mai calmeze si sa dea o pauza creierului caci circotelile isi au sensul ca raspuns la un afront adus inteligentei .altfel sint neavenite si stupide si dupa tonul articolului , tonul comentariului pare a fi dintr-un alt film ! as mai avea un "pacat" de zis : nu mai lasati pe oricine sa posteze fara sa fie controlat . daca nu are legatura cu subiectul atunci ce sens are ?
    va multumesc .ca ati aparut .

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca exista reactii si ca n am murit cu totii asfixiati de cotidian si intoxicati de criza.
    Poate ca ar fi timpul sa acceptam lucrurile pe care nu le putem schimba(e valabil si in cazul meu:)) si sa ne dezvoltam propriul sistem de valori.
    Ca parerile difera,este un lucru bun.Inseamna ca totusi gandim,ca e pozitiv sau negativ,esenta e aceeasi.Nu imbratisam o idee universala.Folosim si filtrul de rationament personal .
    Va rog sa apreciati acest articol ca pe o refulare personala si promit ca in viitor veti gasii povesti de creatie mult mai interesante.Nu interpretati articolele ca pe o promovare sau marketing.O sa incerc doar sa va arat doar ce lume am descoperit eu de zece ani incoace si ce inseamna arta gazduita de o sticla de parfum.
    Simtiti va liberi de a nu ma aproba in toate dar bazati va pe o experienta olfactiva personala daca face ti asta.
    Have a nice trip!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu ,unul,as regreta sa nu mai cunoastem refularile Createur D'Emotion pentru ca pana la urma si aceste ganduri de pe blog realizeaza marele puzzle pe care incercam sa il invatam.Nu ne promite numai povestile de creatie pe care la asteptam cu sufletul la gura,din cand in cand lasa-ne sa stim si ce inseamna experienta asta aici pentru tine.

    Din pacate trebuie sa acceptam lucrurile pe care nu le putem schimba si chiar pe cele foarte greu de schimbat,si nu o spun eu pentru prima oara,sa avem puterea sa le ducem,mai ales ca niciodata nu ni se ofera o garantie ca daca le-am fi schimbat ar fi fost mai bine

    Pentru tot ce faci,din nou,kudos Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru domnul Gaina , o informatie : Ayn Rand nu este numele unui domn ,in consecinta ,ar fi un pic nepotrivit pentru pseudonimul unui domn.

    RăspundețiȘtergere