duminică, 5 aprilie 2009

Milano 2009


M-am intors de la targ.

Esxence - "The scent of excellence" s-a tinut la Milano, in Brera (zona artistica a orasului). Interesant este faptul ca acest eveniment a avut loc relativ in aceeasi perioada cu un alt targ de gen, insa mult mai experimentat – Cosmoprof (Bologna).

Expozantii au fost aproape aceeasi, case de parfumerie sau companii cu drept de distributie in Europa. Daca sunteti interesati, lasati-mi un comentariu si am sa va pun la dispozitie lista completa.

Cei ce iubesc sa descopere sau sa experimenteze, o sa inteleaga de ce spun ca genul asta de eveniment este ca o intalnire cu Mos Craciun. Tot ceea ce probabil cititi pe blogurile de specialitate poate fi materializat aici. Puteti mirosi in stanga si-n dreapta povestile citite, puteti sa dati o imagine olfactiva sau o interpretare personala. Si cate dezamagiri o sa aveti.....Sau dincontra. Parfumuri nebagate in seama vor renaste.

Este foarte important sa nu va lasati influentati. De obicei, postarile pe bloguri sunt subiective. Lumea parfumeriei este subiectiva. Chiar si cei ce se autointituleaza "critici" au pareri diferite si rar ajung sa vorbeasca la unison despre un produs. Asa ca, ajunsi la un astfel de eveniment, puteti face ceea ce atarna cel mai greu in procesul de cunoastere – sa mirositi.

Pentru prima data, am privit cu alti ochi aceasta intalnire cu parfumeria de arta. Ajungand acasa, impartasind impresii cu un prieten drag :), mi-am dat seama ca notiunea de "nisa" este la randul ei interpretabila. Bineinteles, sunt reguli clare care trebuiesc respectate, dar cand ajungem la creativitate incep problemele. Sa iubesti si sa intelegi nisa inseamna sa fi "altfel".

Dar fiecare dintre noi avem un nivel aparte de interpretare si intelegere. Daca ne aflam in fata a trei case de parfumerie distincte si presupunem ca toate intrunesc conditiile produsului de nisa (productie limitata, ingrediente de calitate exceptionala, distributie selectiva) ajungem la o diferentiere de ordin creativ. Aici intervine experienta si preferintele personale. Pot sa spun despre mine ca am ajuns la performanta :) de a intelege ce fel de nisa agreez si ce concepte de creatie pot promova. Cu mare placere spun: turul de onoare a fost facut in compania lui Mark (Buxton) asa ca impresiile urmatoare reprezinta combinatia subiectivismului nostru :).

Extrem de multe case de parfumerie par sa fie de nisa, dar nu sunt. Suna ciudat si este foarte trist. Mirosi un parfum. Se explica conceptul. Toate bune si frumoase, dar cand vine momentul sa afli parfumierul, auzi un nume fara legatura cu vreo scoala de parfumerie. Se repeta acelasi fenomen intalnit si la "case mai mari", cand tot felul de personaje isi asuma munca de creatie a parfumeirului.

Mirosim alt parfum. Ni se spune ca s-a folosit mosc natural. Mark imi sopteste: "Astia au inebunit de tot. Nu mai exista asa ceva demult". O inghitim si pe asta si mergem mai departe.

La multe stand-uri, linii traditionale, nici urma de nisa, doar cate un produs premium. O fi parfum lansat in 1720, reprezinta intr-adevar scoala traditionala, dar de ce sa fie expus unei promovari excesive?

Ce mi-a placut? Humiecki&Graef, Parfumerie Generale, Profumum, Mark Buxton, Farmacia Anunziata...Fiecare pentru alt motiv, dar toate cu numitor comun: creativitate. Stiu ca multe se regasesc in selectia Createur D’Emotions si tocmai de aici vine bucuria mea. Profumum nu participa niciodata la acest gen de eveniment. De ce? Pentru ca nu vor promovare. Pentru ca ei aleg unde sa fie vanduti si o fac cu mare atentie. Asta reprezinta o abordare de nisa autentica. Lorenzo Villoresi – senzational. La nivel personal – un om deosebit. Iti raspunde cu rabdare si intelegere ore in sir. Vorbeste de proiecte indraznete, academie de parfumerie, baza de ingrediente naturale. O sa facem un kit impreuna pentru cei ce doresc sa invete baza parfumeriei. Tobias (o parte din echipa Humiecki&Graef) face prezentarea oficiala a liniei. Ce spune suna ciudat in urechile oamenilor prezenti. Normal. Sunt 100% autentici. Este o abordare total noua pana in cele mai mici detalii. Ei sunt exemplul de concept de nisa realizat perfect: unul dintre cei mai buni parfumieri, inovatie in parfumerie, prezentare a produsului fara cusur. Si tot asa.....

Cele mai multe magazine incearca o combinatie de stiluri fara legatura, in ideea de a multumi toate categoriile de cumparatori. Eu m-am hotarat. Am sa promovez mirosul actual. Tanar si nelinistit :) Originalitate si individualizare. De ce sa imbatranim inainte de vreme, cand exista atatea lucruri frumoase, actuale care asteapta sa fie descoperite?

Pentru cei ce au curiozitatea sa experimenteze un astfel de eveniment, intrebati-ma si am sa va spun cand si unde vor avea loc. Poate mergem impreuna :) Organizam o excursie. Dar pastrati-va intotdeauna o zona neutra de interpretare. O sa fiti uimiti cate lucruri nu sunt ceea ce par a fi....

3 comentarii:

  1. Ma bucur mult pentru ca ai avut ocazia sa iti cunosti bucatica ta de paradis .

    RăspundețiȘtergere
  2. Createur D'Emotions7 aprilie 2009 la 20:44

    Foarte frumos spus:) Chiar asa a fost.Iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca de fiecare data o poveste adevarata,captivanta, spusa firesc,cuvintele curgand cu o naturalete dezarmanta.Acest lucru ma convinge inca odata (mai era cazul?)de pasiunea Creator D'Emotion pentru arta parfumeriei.Eu unul , am sa fiu in continuare un spectator al acestui spectacol fascinant al creatiei si sper sa il si pot intelege odata macar la nivelul meu de spectator.Cred ca avem si noi o bucatica din bucatica de paradis la care putem sa speram

    RăspundețiȘtergere